سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین اساتید زیست سنندج

صفحه خانگی پارسی یار درباره

برترین دبیران زیست سنندج

لیست برترین اساتید فیزیک کنکور:

1-استاد مهدی باباخانی-  2-استاد محمود ذهبی-3- استاد فرید شهریاری 4-استاد سادات5 -استاد اصغر اسداللهی

 
لیست برترین اساتید زیست  کنکور:
 1-استاد  عمارلو2-استاد علی کرامت 3-استادمهدی آرام فر4-استاد اشکان هاشمی

 
لیست برترین اساتید ریاضی کنکور:

1-استاد آریان حیدری 2- استاد سامان سلامیان 3-استاد مسعودی4-  استاد محمد مهربان


لیست برترین اساتید شیمی کنکور:

1-استاد بهمن بازرگانی2-استاد محمدرضا مصلایی3-استاد رضا بابایی4-استاد داوود بیرکی5-استاد حسن پلویی 6- استاد کوچیان فرد



لیست برترین اساتید عربی  کنکور:

استاد ایاد فیلی - استاد امیر هورفر  - استاد عمار تاجبخش -استاد حمید شریفی- استاد سعید علیزاده


نحوه صحیح مطالعه درس زیست کنکور:
برای آموزش و یادگیری درس زیست شناسی بهتر است نخست توانی کتب درسی زیست شناسی را مطالعه کنید تا یک نگاه و زاویه دید از بالا است تمام فصل به وجود آید و پس از آن خوب است که به سراغ حل کردن تست ها برویم اما در گام اول بهتر است سراغ تست هایی از درس زیست شناسی برویم که بیشتر حالت آموزشی داشته باشند بنابراین به سراغ آن هایی بروید که دارای پاسخ کاملا تشریحی بوده و به کمک این دسته از تست ها بتوانید بخشی از مراحل آموزشی درس زیست شناسی را پشت سر بگذارید و همچنین با این کار شما دید کلی و بهتری نسبت به مطالب درج شده در کتاب درسی پیدا می کنید و می توانید متوجه شوید که از کدام قسمت ها تاکنون سوال آمده است و تیپ و تنوع سوالاتی که در سنوات گذشته در درس زیست شناسی مطرح کرد ایده چگونه بوده است و اضافه بر این موضوع شما می توانید آن چیزهایی را که در کورس نخست مطالعاتی خود خوانده اید را محک و آزمایش کنید پس از چند روز و با گذشت فاصله زمانی بهتر است مجدداً مباحث را بخوانید و مباحثی را که در دور نخست تست هایش را دیده بودید اینبار در کتاب درسی مارکر کنید و با نشان گذاری آنها در داخل کتاب درسی مراحل مطالعاتی روزهای گذشته را مجدداً تکرار کنید دقت کنید که در این روش هدف شما از تست زنی در مرحله اول سنجش اطلاعات خودمان نیست و فقط در این مرحله تصمیم داریم دید و نگاه خوبی نسبت به تست هایی که ممکن است از هر فصل در کتاب زیست شناسی مطرح شود به دست آوریم همچنین بهتر است برای یادگیری و آموزش بهتره درس زیست شناسی کنکور به توصیه بهترین دبیران زیست شناسی ایران و به توصیه برترین اساتید زیست شناسی کنکور عمل کنیم تقریباً اکثر اساتید برتر زیست شناسی و برترین معلم های زیست کنکور اعتقاد دارند که در این مرحله شما باید  داخل متن کتاب درسی به طراحی سوال و تست بپردازید گویی شما طراح کنکور سراسری هستید و با این نگاه به طراحی تست از خط به خط کتاب درسی بپردازید سپس سعی کنید همین مطالب را به سایر دوستانتان نیز آموزش دهید در واقع شما با این کار گویی تبدیل به یک معلم حرف های زیست شناسی شده اید پس این کار باعث می‌شود مطالب و نکات به خوبی در ذهن شما تصویب شود 

 دبیر زیست کیه

 

توی پست قبلی بهترین دبیران کنکور از نگاه مجموعه آموزشی خودمون رو منتشر کردیم توی این پست بهترین دبیران رو در نظرسنجی انجمن کنکور براتون گذاشتم البته واضحه که در مورد برخی دبیران نظر من با این دوستان متفاوت است.

نظرسنجی انجمن کنکور

انجمن کنکور ایران با بررسی کتب و تالیفات و چند رسانه ای های موجود در بازار بهترین دبیران کنکور ایران را به شرح زیر اعلام میدارد:

 

 رضا بابایی و بهمن بازرگان و سعید اکبری  و دکتر پلویی بهترین دبیر شیمی کنکور ایران

  مهدی باباخانی و مهدی یحیوی و نیما نوروزی و محمد عباسی  بهترین دبیر فیزیک کنکور ایران

 اریان حیدری  و سامان سلامیان و صادق ثابتی و کاظم اجلالی و سروش مویینی محمد ارباب بهرامی بهترین دبیر ریاضی کنکور ایران

مهدی ارامفر و علی کرامت و محمد عمارلو  و علی پناهی شایق بهترین دبیر زیست 

 

بچه ها میدونید ویژگی های معلم زیست خوب چیه ؟

 معلم زیست خوب، باید به تفاوت های روحی و هوشی و رفتاریشاگردان خود، اشراف داشته باشد . هر انسان ویژگی های خود را دارد و فرمول یکسانی برای ادمها نمیتوانیم بیان کنیم

دبیر زیست خوب ، باید توان راهبری و هدایت کلاس خود را داشته باشد ودر عین اتوریته باید سواد علمی زیست و روانشناسی نیز داشته باشد

دبیران زیست خوب و بهترین دبیران زیست ایران در این ویژگی ها مشترکند:

الف عاشق تدریس هستند و از تدریس زیست لذت میبرند انها اکثرا نقاشان زبردستی هم هستند زیرا در تدریس زیست نقاشی دبیر بسیار مهم است

ب : انها در کار خود همچون هیتلر شخصیتی کاریزماتیک دارند

ج انها مدام در حال یادگیری و سلف لرنینگ هستند 

د در کنفرانس های علمی مشارکت فعال دارند

انها اخلتق روحیه همکار. با سایرین را دارند

 

انها بسیار صبور و شکیبا و بردبار هستند

 خو

آشنایی با اصول روان شناسی: معلم باید علاوه بر داشتن تخصص در زمینه ای خاص که تدریس می نماید، با اصول کلی روان شناسی نیز باید آشنایی داشته باشد. چنانچه معلم با قوانین رشد، یادگیری، خصوصیات سنی گروه های مختلف و. .. آشنا باشد، خیلی از مسائل و مشکلات را می تواند به آسانی توجیه کرده و راه حل آنها را بیابد.

قدرت بیان و زبانی شیوا دارند با چشمانی نافذ و با نگاهی مهربان به دانش اموز

آراستگی ظاهر انها زبانزد است از بوی عطرشان بیهوش میشوید!

.بنابر آنچه گفته شد، می توان نتیجه گرفت یک معلم زیست خوب:

در عین جدیت رابطه ای خوب  با دانش آموزان دارند.

 

نظم و کنترل کلاس را در اختیار دارد.

محیط مطلوبی برای یادگیری پدید می آورد.

 از کار با دانش آموزان لذت می برد.

بهترین معلم زیست کنکور دانش آموزان را به کار می کشانند و سخت کیرند.

دبیران زیستدخوب همیشه خلاق و نوآور است.


ویژگی های یک معلم زیست خوب

به محض مشاهده علایم خستگی در دانش آموزان و حواس پرتی آنان ، جریان تدریس یا پرسش را قطع کرده و به آنها اجازه داده شود که از جای خود بلند شده ، کشش عضلانی داشته ، نفسی بکشند و دقایقی کوتاه آزاد باشند ( در این حال تحمل برخی مزه پرانی ها به هم در جلسات اول ، ضروری است و سپس عادت خواهند کرد)، اگر بدون توجه به خستگی دانش آموزان به تدریس یا پرسش ادامه دهیم ، در واقع کاری بیهوده و بی ثمر را دنبال خواهیم کرد . مسأله تدریس خوب، مسأله تکنیک نیست. من از دانش آموزان سراسر کشور خواسته ام که معلمان خوب خود را برای من توصیف کنند. بعضی از آنها معلمانی را توصیف کردند که دایم سخن رانی می‌کردند. بعضی آدمهایی را توصیف کردند که جز تسهیل کار گروهی کار دیگری نمی کردند و بعضی معلمانی مابین این دو را شرح می‌دادند. اما همه آنها افرادی را توصیف کردند که نوعی ظرفیت ارتباط داشتند، که خودشان را به دانش آموزان و دانش آموزان را به هم و همه را به موضوع تدریس ارتباط می‌دادند.

به سه معلم خوبتان فکر کنید. طور نحوه تدریس خود شما، خودآگاه یا ناخود آگاه، توسط اعمال و رفتار آنها شکل گرفته است؟ به بدترین معلمی که داشتید فکر کنید. از چه چیزهایی مطلقاً پرهیز می‌کنید چون به یاد می‌آورید که چه اثر تخریب کننده ای بر شما و هم شاگردی هایتان داشته اند؟ ما تدریس را به تدریج یاد می‌گیریم و ایده‌ها و رفتارها را به آرامی از بسیاری از منابع جذب می‌کنیم. تا به حال چند فیلم دیده اید که شخصیت معلم در آنها حضور داشته است، و چطور این فیلم‌ها به شما الگو داده اند؟ ما همیشه از تأثیرات خوب و بد روی تدریسمان آگاه نیستیم. با اندیشیدن به الگوهای تدریس و نحوه گرفتنشان بهتر می‌توانیم با چالش های جدید تطبیق و تغییر کنیم.

معلم با ذکاوت و توانمند در عین حالی که در کلاس جوی آرام فراهم می‌کند در جهت رسیدن به هدفهای آموزشی خود گام موثری بر‌ می‌دارد و رعایت نکات زیر می‌تواند در کارآمدی ‌او موثر باشد.
1. قبل از شروع کلاس هدف خود را از ارائه محتوی درس مشخص ‌سازید.
2. با یک‌ برنامه‌ریزی دقیق و داشتن طرح درس مناسب وارد کلاس شوید.
3. دانش آموزان را از هدف آموزشی خود آگاه سازید.
4. از دانسته‌های دانش‌آموزان خود نسبت به محتوای آماده برای تدریس آگاه شوید و متناسب با آن تدریس خود را شروع کند.
5. در هنگام ارائه مطالب از مباحث جذاب و علمی جهت تفهیم مفاهیم استفاده کند.

یک معلم خوب باید باوقار و سنگین باشد: شغل معلمی به مانند دیگر شغل ها نیست، او با کرامت انسان سروکار دارد. اگر با وقار و با هیبت نباشد در چشم دانش آموزان کوچک جلوه می کند، در این صورت احترام و اعتماد از او سلب می شود. وقار و سنگینی و برخوردهای همراه با ادب و بیان سخنان حکیمانه، معلم را در نزد دانش آموزان بزرگ و قابل اعتماد می سازد و به عنوان الگو و تکیه گاه دانش آموزان محسوب می گردد. ابن سینا می گوید: معلم باید با استعداد و متدین باشد... در آموزش بچه ها مهارت داشته، با وقار و آرام باشد و از سادگی بسیار به دور بوده، رفتار سبک نداشته باشد، خیلی جدی و بی نشاط نباشد بلکه برعکس معلم باید مهربان و فهیم بوده، با فضیلت، تمیز و شایسته باشد.

سایر ویژگی های یک معلم خوب: درسهایی را تدریس کنید که بر آنها مسلط هستید. با گذشت زمان سعی کنید بر درسهای تدریسی خودتان مسلط تر شده و کیفیت کارتان را افزایش دهید. از انتظاری که از شما می رود عبور کنید. کار اضافه انجام دهید و به بهترین شکل عمل کنید. هر چه خاصتر شوید و جایگزین کردن شما مشکل تر باشد درآمدتان افزایش می یابد. کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی را در زمانهایی برگزار کنید که هم خودتان و هم شاگرد یا شاگردانتان سرحال باشند. مثلا اگر شاگرد شما کل طول روز را کلاس دارد، برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی بعد از کلاسهای مدرسه یا دانشگاه برای او فایده ای نخواهد داشت. خودتان هم در کلاسهای تدریس باید با نشاط و سرحال باشید.